2013. augusztus 14., szerda

Madártejes rakott kétszersült - SAD 17. fordulójára

A SAD - Süss, Alkoss, Díszíts! 17. fordulója érdekesnek ígérkezik. A feladat nem más mint, hogy elutazzunk az időben. A téma a Gyerekkor ízei! A háziasszony ezúttal Zsófi. Sokat gondolkodtam, mit is készítsek, mi olyan ami igazi gyerekkor "ízű". Beszélgettem Apukámmal és Ő kitalált egy finomságot, ami nem az én gyerekkorom, sütije, hanem az Ő gyerekkoráé. Szívesen elkészítettem, neki, csak azt csodálom, hogy eddig sosem kérte. Az Ő nagymamája készítette sokszor, így nagymamámmal összedugtuk a fejünket - persze Apu emlékeire is támaszkodva - hogy is csinálta ezt régen a Dédi. Valóban régen mert kb 30 éve nem készült nálunk. Rejtély számomra, hogy miért nem, mert isteni. Finom lett, bár Apu azt mondja, igazán finom, a régi Hóvirág kétszersülttel volt. Nem kell még 30 évet várni rá, hogy elkészüljön az tuti.


 Madártejes rakott kétszersült:

A madártejhez:

1-1,5 l tej
8 tojás
ízlés szerint cukor

A tej mennyisége attól függ, hogy mennyire szeretné az ember, hogy "szószos legyen." Nekem úgy ízlett, ha a kétszersült mellett volt egy kevés szósz is. Apukám úgy szereti, ha a kétszersült minden csepp madártejet felszív. Ez már ízlés dolga. Nyilván az én verziómhoz több tej kell. A tojás mennyisége mindkét adaghoz elég szerintem.

A tojásokat szétválasztom, a sárgáját kikeverem cukorral és a fehérjét, felverem szintén pár kanál cukorral, jó keményre.
Egy fazékba teszek kb 1 dl vizet és jól megforgatom benne. Így nem ég oda az alja a tejnek. a tejet beleöntöm, és elkezdem felforralni, de csak lassan, amikor már jó meleg, Több részletben rákanalazom a habot. Megfőzöm mindkét oldalát és egy másik tálba teszem. Mikor végeztem a cukorral kikevert sárgáját ekkor hozzáöntöm a tejhez és addig főzöm amíg kicsit besűrűsödik. Folyamatosan keverem. 
Mikor kész elzárom a tűzhelyet. Visszateszem a habot a tojásos tejbe és jól elkeverem, hogy összetörjön a hab. Nem kel teljesen egyneműnek lennie, de jól szét kell keverni.
Még melegen megy a kétszersültre.

További hozzávalók:

2 csomag kétszersült
darált dió 
mazsola - akár egy pici rumba beáztatva, még finomabb lesz

Egy magas falú tepsit, előveszek. Kirakom az alját egy sor kétszersülttel. Nekem 3x4 db fért el a tepsiben ez pont egy csomag volt. Leöntöm, a fele habos tojásos tejjel. de figyellek, hogy ne ide kerüljön az összes hab. Megszórom darált dióval és mazsolával. egyiket sem kell sajnálni, mehet rá bőven. Majd lerakok még egy sor kétszersültet. Szintén megy a habos tej, majd a tetejére még dió és mazsola. Hagyom kihűlni és hűtőbe teszem. Ez is igazán hidegen finom, mint a madártej. Pont akkora adagokat szedtem, amekkora a kétszersült így gusztán lehetett tálalni. Én sok mártással  készítettem így mertem mellé még.



11 megjegyzés:

  1. Különleges finomság! Belekanalaznék én is:-)

    VálaszTörlés
  2. De érdekes édesség, megkóstólnám:)

    VálaszTörlés
  3. Gyerekkoromban imádtuk, és képzeld, mi az iskolai menzán kaptunk néha; ünnepnapnak számított, amikor Hóvirág volt az ebéd a suliban! :) Mi ugyanis Hóvirágnak hívtuk, évekkel később, felnőtt fejjel jöttem rá, hogy azért, mert ilyen nevű kétszersültből készítették! :) Nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó kis édesség, nem ismertem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy egy kis újdonsággal szolgálhatok :)

      Törlés
  5. Ez nekem is nagy gyerekkori kedvencem, írtam is már róla a blogban, az én mamám "Kútbaugrónak" nevezte. :)

    VálaszTörlés